マッジョーレを後に、オルタ湖、モナコ

I forgot to update my blog last night. Anyway, after leaving the cableway, we took a boat just a few minutes to get the Isola Bella being out for a stroll. Verdant garden with unique completely white peacock. Once we got back to hotel to checkout, putting all the luggages in to a van, we departed to driving trip to Nice. On the way, we took a side trip to lake Orta. The lake was smaller than the former, more quite and local. The car kept driving for a few hours looking Genova by side. Once we stopped by a cliff where we see dramatic panorama view of Monaco. Mediterranean blue was huge and beautiful.

普通に更新逃す。ケーブルウェイ(索道)を後にして舟を乗り継いでイソラ・ベッラへやってきてランチ後、庭園散策。緑豊かな島だった。白いクジャクが歩いていて奇妙だった。一度ホテルに戻りチェックアウトし車に荷物を詰め込んでいざ出発。ニース迄の旅に出る。マッジョーレ湖よかった。車での最初の寄り道はマッジョーレ湖の南西に横たわるオルタ湖、規模が小さく前者より観光的でなくて、静かでローカルな感じだった。そのまま車は走り続け、ジェノヴァを横目に地中海へ。崖っぷちからのモナコ。以前観たのは7年前だったか。壮大なパノラマ風景だ。

ケーブルウェイに乗りながら撮影した動画。