C.Z. & I | C.Z. と I

Yesterday night, i got a phone call from C.Z. my Chinese friend. We were organizing a hiking for Easter holiday but he confessed that he would be able to do that. But the reason was something very happy. " I decided to go back to China tomorrow, and introduce I to my parents to get married." I, his novia is also my friend and we all three are from same unit at Bartlett. I was expecting that they are gonna marry but yesterday was the time. Anyway, they are now enjoying China I suppose. He was shouting that he is really nervous. Well, just enjoy that nervousness.

昨日の夜、突然中国人の友達C.Zから電話があって話をした。来月のイースターホリデーに国立公園にでもハイキングに行こうと予定を立て合っていたところ、急遽いけなくなったという電話だった。しかし理由が良かった。「一昨日思い切って決めたんだけど、明日中国に帰って、両親にあって結婚報告しようと思うからちょっと延長しよう」というのだ。お相手は中国人女性のI 。僕も良く知っている。というかC.ZとI、そして僕は3人共にバートレットで同じユニットだったのだ。チューターの家で1ヶ月一緒に寝泊まりした仲だ。時間の問題だと思っていたけれどこのタイミングだった。今頃C.Z.にとっての3年ぶりの中国を満喫している頃だろう。「緊張する。どうしよう」といっていたが、その緊張感が一番嬉しく、ワクワクするのでエンジョイしてほしい。


暫く晴れたので、雨も必要。嫌な雨というより、潤いの雨。