Sudden picnic at Hampstead | 急遽ハムスでピクニック

Good sunny Sunday have no plan to do, but i got a phone call from M-chan. Suddenly, we decided to organize a picnic at Hampstead Heath. Looking at my cupboard for while to find out what kind of food i can cook with those. And Onigiri (rice balls) were best things to cook considering time i have. 3 different tastes, Beefsteak plant leaves, sesame salt, and boiled and dried baby sardines. 3 cups of rice. With Onigiri carrying to Hampstead Heath. The Camden Market was crowded with people today as usual.
さて、せっかくの日曜日良い天気だけど、どう過ごそうかなあと考えていると、Mちゃんより着信有り。急遽、思いもよらずハムステッドヒースにて復活のピクニックになった。キッチンの収納棚を開いては眺め、さて一体この材料で何が作れるかと考えたけれども、時間を考慮しておにぎりにした。しそ、ごましお、ちりめん山椒の3種類。3合炊いてさっと作った。唐揚げ、卵焼きぐらいは作りたかったのが心残り何だけど、まあいいやこれからだし夏は。ピクニックに必要だと思われるものを取りあえず一通りカバンに詰め込んでバスでハムステッド・ヒースへ。カムデンのマーケットは今日もまたいつもと変わらず若い人達で大賑わいだった。

M-chan, Shinji, and Tomoko-san, and Nakao-kun whom I met for the first time today. Chatting, laughing and sleeping. Spend time really preciously. Everything were defaulted today. After a nice picnic, we went to Japan centre at Picadilly circus to get rice that i have used completely for onigiri today. Going home with my heavy luggage to my flat. Viewing reddish town landscape by slowly walking was bit sad moment.
Mちゃん、しんじくんと、初めてお会いするともこさん、なかおくん達と合流し、相談して食材を購入。ハム、チーズ、果物他、+美味しそうなパン屋のハーフバゲットを持って森の中へ。森といったが、実は公園というよりかここは森である。森の中で適当な場所を見つけるのがまた楽しい。ばっちりの木を見つけて、その下でわいわいがやがや、すやすやという感じで時間を贅沢に潰した。終盤は日に当たりながらただ遠くを眺めて何も考えない。沈黙が続いて変な感じだった。色々と完全にリセットして、月曜日に備える。おにぎりで白米を全て使い切ってしまったので、ピカデリーは閉店間際のジャパセンへ直行。重い荷物を持って家に。夕方、赤みがかった町並みを横目に、時間を掛けて歩きながら帰宅。

こういう所にある、

適当な木の下で、

こんな感じで

20時頃まで明るくなる季節になった。まだまだ白夜に近くなるだろう。
にほんブログ村 デザインブログ 建築デザインへ
ONE CLICK PLEASE♪ /クリックお願い致します