Mmm, obviously we shouldn’t be here |ん?場違いだな。

There was an event at some pub in the centre. It was a weird event i thought. Me, T from Oxford, and H師 from AA sat down at the table in the corner talking about stupid crumby things. It seemed that people around our table was talking something serious things. I mean,,, it was obvious that we were not serious. I mean, we shouldn't be here to disturb the atmosphere of nice communicating moment. We knew that we are apparently wrong to stay here. After half an hour, we finally came to conclusion that we were definitely wrong being here, so first of all H-shi went out for smoking and i went out very very quietly but fleetingly. And the T-kun was still there surviving. I and H went to eat Ramen, and we went back home . Now 23:00 at home, but T kun maybe still surviving in the event. amazing power then.
とあるバブで、ある妙な集まりがあった。僕はT君に誘われ、H師はこの2人がいくから何となくついてきた。それにしても不可思議な会だった。僕と、オクスフォードのT君とAAのH師はカドのテーブルに座り、くだらない話に没頭していた。廻りの人達は何やらテーブルに群がってまじめな話をしている様で、こちらには見向きもしない。いや、そちらの方が真面目なのだ。むしろ我々3人が場違いなのであった。「誰あれ...」と、不審な我々はチラチラと目線を向けられていたのは、鏡越しにわかった。明らかにこのテーブルに集まっている3人は場違いであった。3人ともそれを自覚していた。30分ほどいて何度も議論したが、やはり、そう。間違いだった、気まずいここにいるのは、と皆が我慢仕切れなかったその時、沈黙を破ってH師がタバコを吸ってくる、と先に席を立ち、僕は皆が夢中になって話をしている合間を静かに通りすぎ、降りていった。脱出成功。あ、T君が置き去りだ。しかし彼はそれで本望だった。H師と僕はカウンターでラーメンをすすり、その後帰宅。現在23時。T君はまだサバイバルしているようだ。


Primrose Hill昼休み。安上がりの自家製サラミ・チーズバゲットを食べ、昼寝。